De meerwaarde van Santino
Santino werkt sinds september bij Quro Finance in de rol van assistent consultant. In ‘de meerwaarde van’ vertelt Santino hoe het is om bij ons te werken en wat zijn ambities zijn.
Wat houdt je functie in?
“Ik ben voor nu in de binnendienst begonnen als Assistent Consultant. Dit houdt in dat ik, naast de adviseur, een aanspreekpunt ben voor de klant. Daarnaast zorg ik ervoor dat alle documenten van de klant op een nette en correcte manier ontvangen, verwerkt en aangeleverd worden bij de bank. Het is hierbij altijd van belang dat ik regelmatig schakel tussen de klant, de adviseur en de bank. Van begin tot einde proberen wij zowel de klant als de adviseur te ontzorgen en op de hoogte te houden tijdens het proces van de hypotheekaanvraag.
Via Quro heb ik ook de mogelijkheid gekregen om mij middels een traject verder te ontwikkelen tot financieel adviseur in de buitendienst. Dit doe ik deels in mijn eigen tijd via een online leeromgeving en deels op het werk via diepgaande trainingen. Hopelijk kan ik via deze weg spoedig aan de slag in de buitendienst en bij klanten langs om hun van financieel advies op maat te voorzien. Dus als je dit leest, wellicht tot snel!”
Wat maakt je functie leuk en minder leuk?
“De verantwoordelijkheid. Niet alleen tegenover mijn werkgever of collega’s, maar ook tegenover de klant. De zaken die we bij Quro behandelen zijn belangrijke stappen in het leven van klanten en hier komt dus ook een stuk verantwoordelijkheid bij kijken. Daarbij vind ik het belangrijk dat er wederzijds vertrouwen is. Dit ontstaat door regelmatig contact te hebben met klanten waarbij er soms ook héél even tijd is voor een luchtig praatje. Een lastiger onderdeel is dat bijna alle aspecten van de sector altijd veranderend zijn. Hierdoor blijft het zaak om dossiers meermaals te controleren, alhoewel dit er wel voor zorgt dat je altijd scherp blijft. De verantwoordelijkheid, nauwkeurigheid, en het sociale aspect dat bij de functie hoort trekt mij enorm.”
Hoe zou je de werksfeer bij Quro omschrijven?
“De onderlinge communicatie is fantastisch. We kunnen altijd bij elkaar terecht voor vragen of voor advies. Naast de professionele kant toont iedereen ook interesse in elkaars persoonlijke leven. Op die manier voelde het al snel als een veilige plek waar je jezelf kan zijn. Elk persoon heeft zijn eigen meerwaarde. Een onderwerp waar diegene nét wat meer van weet dan de rest, of een vaardigheid of eigenschap die bijdraagt aan de ontwikkeling van het gehele team. Het is goed om te zien dat iedereen binnen het team alleen maar beter wil worden in wat ze doen en met deze drive motiveren we elkaar ook.”
Wat maakt Quro volgens jou uniek?
“Wat Quro uniek maakt is de visie. Je kunt bij ons terecht voor al je financiële, fiscale en juridische vragen. Quro onderscheidt zich door altijd op zoek te zijn naar de nieuwste en beste oplossingen wat betreft bovenstaande vraagstukken in plaats van gebruik te maken van de al bestaande oplossingen. Alles is op maat. Dit zie ik zelfs terug in de trainingen die we twee keer per week hebben. Daarin verdiepen we ons onder andere in de ontwikkelingen die zich zowel binnen als buiten het bedrijf plaatsvinden.”
Wat vind je belangrijk in je werk?
“Op de eerste plaats vind ik het belangrijk dat ik een verschil kan maken. Dat ik gewaardeerd word voor de inzet die ik toon en dat ik deze waardering ook terug voel van collega’s en klanten. Daarnaast is het voor mij van belang dat ik me kan blijven ontwikkelen en elke dag weer wat nieuws kan leren. Bij Quro is dit zeker van toepassing. Het fijne is dat ik hierin de vrijheid krijg om zelf de snelheid te bepalen waarmee ik door mijn huidige traject heen ga. Tenslotte is het commerciële aspect voor mij belangrijk om mijn sociale vaardigheden te kunnen gebruiken. Dit om in te spelen op de wensen van de klant en hen te laten inzien wat het nu eigenlijk is dat ze willen of nodig hebben.”
Hoe ziet een gemiddelde werkdag er bij jou uit?
“Rond 9 uur kom ik aan op kantoor en begroet ik iedereen die aanwezig is. Onder het genot van een kopje koffie start ik mijn werkplek op en open ik de mailbox om te kijken of er nog berichten zijn binnengekomen over dossiers waaraan ik werk. Vaak heb ik van de vorige dag al werk klaarliggen waarmee ik die dag verder aan de slag kan gaan. Rond 12:00 of 12:30 neem ik even een break, eet ik wat en lees ik het laatste nieuws. Voor de rest houd ik me bezig met verschillende werkzaamheden. Dit omvat onder andere het inplannen van afspraken, het bijhouden en aanvullen van fysieke en digitale dossiers, het verwerken van inkomende stukken, het op de hoogte houden van de klant of communicatie met derde partijen waar wij mee samenwerken, het afwikkelen van gepasseerde dossiers en nog veel meer.”
Wat wil je bereiken binnen Quro?
“Ik ben van plan mezelf verder te ontwikkelen zodat ik uiteindelijk zelf ook klanten van advies kan voorzien. Het is mij helder hoe ik dat kan bereiken bij Quro en welke stappen ik daarvoor moet nemen. In de toekomst hoop ik op steeds meer manieren een bijdrage te kunnen leveren aan de groei van het bedrijf en de ontwikkeling van anderen.”